luni, 13 februarie 2017

CITATE FAVORITE(4) - Veronica Micle


      Azi am cautat printre amintiri și am găsit un pliant pe care îl am de când am fost la Casa Memoriala Veronica Micle din Târgu-Neamț. Asa ca va prezint o poezie faina,ce spune Eminescu despre asta și un volum din care am tot recitat .





     Se știe ca deși s-au iubit,Eminescu și Veronica au avut o relație furtunoasa.Ei au corespondat și prin scrisori...Veronica ii povestea cum niște cunoștințe au murit amândoi și i-a zis:"Iata un lucru pe care-l invidiez. Si nous pouvions mourir comme cela!Ca serait pas la mort - mais une union eternelle!"(Daca noi am putea muri astfel!Asta n-ar mai fi moarte - ci cununie eterna!)

16 comentarii:

  1. Poate chiar exista "cununia eterna"! Nu prea avem cum sa stim, doar sa ne imaginam frumusetea acestei idei!
    prin poeziile sale, Eminescu face parte din averea noastra spirituala...
    O saptamana frumoasa, draga Gianina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa știi ca,chiar ma gândeam,ca ei au murit in același an...cine știe?!...
      Categoric,Eminescu rămâne "poetul nepereche".Eu l-am adorat,ma refer la opera lui,și încă îl ador deși am devenit matura...cam tânjesc după romantism.
      Mulțumesc,asemenea!

      Ștergere
  2. Ce poezie frumoasă și ce gânduri nobile! Mulțumesc, Gianina, m-ai făcut să uit o clipă de asperitățile vieții cotidiene.

    Să ai zile frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dureros.
    De ce sa invidiezi o moarte cand poti visa si construi o relatie vie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei n-au reușit sa-și consolideze relația,probabil din cauza firilor lor puternice. Iti recomand sa citești corespondenta dintre ei,sau despre relația lor...dacă n-ai făcut-o deja.
      Mulțumesc pentru vizita!

      Ștergere
  4. Eu rezonez cu Cristina! De ce o cununie eternal cand poti allege o viata impreuna?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam ieșeau scântei...te rog sa citești și răspunsul pentru Cristina,ca sa nu ma repet.

      Ștergere
  5. Relatia lor ma intristeaza intotdeauna cand ma gandesc. Si subscriu celor spuse de Cristina si Ella.

    RăspundețiȘtergere
  6. Poate geniul altfel vede fericirea, iubirea, eternitatea. Este, de altfel, tema preferată a lui Eminescu... o iubire neîmplinită, dincolo de moarte dăinuind, pe care geniul neînțeles și neiubit o acceptă, ”nemuritor și rece”. E romantismul vremii, prezent aici cu o trăsătură specifică acestui curent literar, atât de îndrăgit de cititori. Cu siguranță Veronica îi împărtășea gândurile, dorințele, temerile, genialitatea.
    Astăzi oamenii sunt mult mai pragmatici, o atitudine mai sănătoasă, de altfel.
    O zi frumoasă îți doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,asa e!Si mai intervenea si gelozia...
      La fel,Mirela!Ma bucur ca m-ai vizitat!

      Ștergere
  7. E prima oara cand citesc o poezie scrisa de ea. Stiam doar ca a avut o idila cu Eminescu fara alte detalii...

    RăspundețiȘtergere
  8. o surpriză foarte plăcută, pentru sufleţelul meu, alegerea ta de azi: poezia scrisă de Veronica Micle ! felicitări !

    RăspundețiȘtergere

Din atelierul Moșului...

                      Pentru că soțul meu avea nevoie de ajutor și eu aveam un pic poftă de pictat,am reușit să decorez câțiva Moși.În spate...